W tym roku nasza szkoła bierze udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”. Jest on realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych, UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z uczelniami i organizacjami pozarządowymi.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów (pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów) w zakresie udzielania adekwatnego do potrzeb wsparcia dla wszystkich grup odbiorców (dzieci/uczniów, rodziców, nauczycieli).
Projekt dostarczy narzędzi pomocnych w prowadzeniu zajęć wychowawczo-specjalistycznych, w tym integracyjnych, zapewniających poczucie wspólnoty wśród dzieci i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów będących uchodźcami z Ukrainy oraz dbałość o budowanie przyjaznego klimatu w klasie/szkole w ramach ochrony zdrowia psychicznego dzieci i uczniów.
Jako uczestnicy projektu będziemy wdrażali w praktyce nabywane umiejętności i wiedzę oraz dokumentowali przeprowadzone interwencje, czyli oddziaływania edukacyjno-specjalistyczne wobec uczniów i rodziców oraz zespołu innych nauczycieli naszej szkoły.Szkolenie nauczycieli specjalistów będzie prowadzone w nowoczesnej formie obejmującej e-learning, konsultacje, doradztwo i superwizje bieżącej pracy z uczniami, co będzie sprzyjało poszerzeniu kompetencji i wdrożeniu do praktyki strategii oddziaływania zapewniających dostępność edukacji dla wszystkich uczniów.
Jakie są korzyści udziału w tym projekcie? Jest to m.in.:
-podniesienie kompetencji kadr w zakresie udzielania wsparcia edukacyjno- specjalistycznego
-wsparcie sprzętowe w postaci akcesoriów do gier zespołowych: piłki, chusta animacyjne, szachy, tablice i kreda, liny, znaczniki , akcesoria papiernicze;
-uczestnictwo w nowatorskich badaniach, których celem jest zbudowanie katalogu skutecznych praktyk edukacji włączającej potwierdzonych naukowo;
-udział w międzynarodowym projekcie realizowanym przez UNICEF, IBE i MEiN;
-certyfikat „Dostępnej szkoły” UNICEF.
Program wdrażają: Dorota Rusek – pedagog szkolny oraz Agnieszka Mędraś – psycholog szkolny