Uczniowie klas I a , pod kierunkiem p. Iwony Pastuszak, włączyli się w obchody EU Code Week 2024 - w ramach Ogónoeuropejskiej akcji CODE WEEK 2024 poznają, że kodowanie i programowanie to jedne z najważniejszych kompetencji, które otwierają przed uczniami nowe możliwości. Wprowadzane elementy kodowania i programowania do zajęć dydaktyczno-wychowawczych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji pozwala uczniom uczyć się poprzez zabawę. Uczniowie klasy I a - poznają Ozoboty, Geniboty, Photona i Skriboty, dla których programują zadania za pomocą kart, tabletów i instrukcji słownych. Pracują zarówno na matach wirtualnych, jak i rozłożonych w sali. Ćwiczą działania matematyczne i ustawiają kubeczkowe wieże. Uzupełniali karty pracy z łamigłówkami i zadaniami dotyczącymi kodowania. Była Kubeczkowa matematyka, Ozoboty, Geniboty, Photon, SkriBoty w akcji. Tworzenie kodów i zadań on-line i off line na macie do kodowania. Oprócz rozwijania spostrzegawczości i logicznego myślenia, utrwalają także treści matematyczne i przyrodnicze dostosowane do poziomu klas I-III. Uczniowie klasy I a podczas tygodnia kodowania w ramach edukacji informatycznej, pod kierunkiem p. Renaty Szymańskiej - programowali zadania i wyzwania w Akademii Uczymy Dzieci programować oraz na stronie www.code.org.