Informacje wstępne
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów 7. Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej ul. Lubelska 21 a, 24 – 220 Niedrzwica Duża, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sp.niedrzwicaduza.pl
Data publikacji strony internetowej: 30.09.2019 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.09.2020 r.
Status zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Kontakt w sprawie dostępności
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności jest Lidia Oleszek, e mail:sekretariat.spnd@op.pl tel. 81 5175024. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Wnioski i skargi
Każdy zainteresowany ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możliwe jest także udostępnienie informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny jakim jest szkoła realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzą dwa główne wejścia znajdujące się przy drodze krajowej. Do wejścia W starej części Szkoły prowadzą schody bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Natomiast do nowego skrzydła prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na terenie szkoły są miejsca parkingowe i są wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach głównych są pracownicy obsługi. W budynku na każdym poziomie (podpiwniczenie, parter, 1 piętro i 2 piętro) znajduje się korytarz. Budynek nie jest wyposażony w windę. Część toaleta w budynku szkoły jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Szkoła zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem następujących środków wspierających komunikowanie się: kontakt telefoniczny, kontakt korespondencyjny. Szkoła nie zapewnia na stronie internetowej informacji o zakresie swojej działalności w postaci: tekstu odczytywanego maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo, informacji w tekście łatwym do odczytania (ETR).
Informacje dodatkowe
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim: podwyższony kontrast, możliwość powiększenia liter, podświetlane linki, mapa strony, skala szarości, jasne tło, tłumaczenia na dowolny język. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Deklarację sporządzono dnia 22.03.2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie oceny wykonanej przez administratora systemów informatycznych.