REGULAMIN
SZKOLNEGO BUDŻETU PARTYCYPACYJNEGO
ZASADY OGÓLNE
1. Szkolny Budżet Partycypacyjny (SBP) jest organizowany w Szkole podstawowej im. Bohaterów 7. Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej
2. W SBP na realizację zwycięskich projektów jest 2000 zł.
3. SBP zarządza szkolny zespół roboczy (SZR) złożony z przedstawicieli nauczycieli i uczniów.
4. Nad pracą SZR czuwają koordynatorki SBP,które również:
-
dbają o prawidłowy przebieg SBP,
-
wspierają w pisaniu i promowaniu projektów.
5. W skład SZR wchodzą:
-
Sidor Agnieszka-koordynatorka,
-
Polaczek Justyna -koordynatorka,
-
Jabłoniec Lena,
-
Suryś Amelia,
-
Jaśkowska Julia,
-
Słotwińska Natalia,
-
Poręba Olga,
-
Kloc Zuzanna,
-
Bartoszcze Oliwia,
-
Korba Alicja,
-
Pidek Dominika,
-
Mazur Julia,
-
Hyz Oliwia,
-
Montusiewicz Antonina,
-
Bednarz Łucja,
-
Leonard Kołodziej,
-
Filip Poleszak,
-
Wyroślak Maksymilian,
-
Mędraś Jakub.
6. Praca SZR przebiega zgodnie z harmonogramem, który znajduje się w załączniku nr 1.
PISANIE I SKŁADANIE PROJEKTÓW
1. Można składać następujące typy projektów:
-
inwestycje (np. remonty,prace ogrodowe),
-
zakupy (np. wyposażenie klas),
-
wydarzenia (np. impreza,dodatkowe zajęcia).
2. Projekty muszą być zgodne z prawem i statutowymi zadaniami szkoły oraz nie mogą naruszać planów szkoły.
3. Projekty muszą być zlokalizowane na terenie należącym do szkoły.
4. Projekty muszą być możliwe do realizacji do 15 maja 2025r.
5. Efekty projektów muszą być ogólnodostępne:
-
Powinny być dostępne dla użytkowników co najmniej jednego budynku należącego do szkoły
6. W ramach SBP przewidziano maksymalną pulę na pojedynczy projekt o wysokości 2000 zł
7. Projekty składać mogą:
-
uczniowie i uczennice,
-
nauczyciele i nauczycielki.
8. Członkowie SZR nie mogą składać projektów.
9. Projekty można składać:
-
pojedynczo,
-
grupowo.
10. Jedna osoba/grupa może zgłosić dowolną liczbę projektów.
11. Do projektu trzeba dołączyć listę poparcia, która znajduje się w załączniku nr 3, osobiście podpisaną przez co najmniej 10 osób spośród:
-
uczniów i uczennic,
-
nauczycieli i nauczycielek,
-
dyrekcji szkoły,
-
pozostałych pracowników i pracownic szkoły,
-
rodziców.
12. Na liście poparcia nie mogą podpisywać się osoby składające dany projekt.
13. Jedna osoba może poprzeć dowolną liczbę projektów.
14. Projekty należy składać w wersji papierowej na wzorze, który znajduje się w załączniku nr 2, dostępnym w bibliotece i świetlicy szkolnej.
WERYFIKACJA PROJEKTÓW
1. Projekty weryfikują członkowie SZR.
2. Projekty są sprawdzane pod kątem poprawności i zgodności z regulaminem, a także trafności oszacowania kosztów ujętych w projekcie.
3. Jeśli projekt zawiera niejasności, błędy lub braki uniemożliwiające jego realizacje, członkowie SZR zwracają go do poprawy, dając wskazówkę, co należy zmienić.
4. Jeśli projekty ze sobą kolidują, bo dotyczą podobnej sprawy lub miejsca, członkowie SZR zwracają je autorom, dając wskazówkę, co można zrobić, by uniknąć kolizji (np. napisać wspólnie jeden projekt lub zmienić miejsce realizacji).
5. Czas na poprawę projektu wynosi 5 dni. Niepoprawne projekty nie są dalej rozpatrywane.
6. Projekty, które zawierają treści powszechnie uważane za obraźliwe, które dyskryminują osobę lub grupę lub mogą być odebrane jako społecznie naganne, nie są rozpatrywane.
7. Wyniki weryfikacji, w tym przede wszystkim listę dopuszczonych do etapu wyboru, zatwierdza SZR. Koordynatorki SBP przekazują je autorom projektów, a następnie publikują w bibliotece i na szkolnych korytarzach w miejscach ogólnodostępnych. Lista losowo ułożonych projektów dopuszczonych do etapu wyboru oraz projektów odrzuconych wraz z uzasadnieniem odrzucenia przechowywana jest w dokumentacji projektu.
8. Autorzy odrzuconych projektów mają prawo do odwołania od wyników weryfikacji SZR w ciągu 5 dni roboczych od dnia ich opublikowania. Ponownej weryfikacji projektu dokonuje Natalia i Julia z SZR. Od tej weryfikacji nie ma już odwołania.
PROMOCJA PROJEKTÓW
1. Projekty, które przeszły do etapu wyboru, można promować wśród społeczności szkolnej, np. za pomocą plakatów i ulotek, a także podczas zorganizowanych w tym celu apeli szkolnych.
2. SZR wskazuje miejsca na terenie szkoły, w których można wieszać plakaty i zostawiać ulotki.
WYBÓR PROJEKTÓW
1. Wybór projektów odbywa się w drodze głosowania.
2. Głosować mogą:
-
uczniowie i uczennice,
-
nauczyciele i nauczycielki.
3. Można głosować wyłącznie na jeden projekt.
4. Głosowanie odbywa się za pomocą kart do głosowania w systemie z osobnymi urnami dla poszczególnych projektów.
5. Głosowanie jest jawne.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW I REALIZACJI PROJEKTÓW
1. Do realizacji przechodzą wszystkie projekty, które dostaną największą liczbę głosów i mieszczą się w kwocie SBP.
2. Jeśli spośród projektów, które dostaną tyle samo głosów,trzeba będzie wybrać jeden, bo inaczej przekroczą kwotę SBP,zwycięski projekt wybiera się w drodze głosowania członków SZR.
3. Koordynator SBP publikuje wyniki na tablicy informacyjnej wraz z podaniem informacji o liczbie uzyskanych głosów, a następnie czuwa nad terminową realizacja zwycięskich projektów.